צרו פרויקט עוד היום! לייעוץ אישי חינם חייגו 077-2233444

טיפ 1 - בניית הצוות

בניית צוות שיעסוק בכל הפעילות הקשורה לניהול פרויקט מימון ההמונים שלכם החל מסיעור המוחות באשר לאופן בניית הפרויקט, בחירת הפרסים שיוצעו, ועד לעדכונים שונים באשר להתקדמות הפרויקט. והחשוב מכל, אנשים נוספים עם מוטיבציה ומעגלים חברתיים משלהם אשר יוכלו לשתף ולהכיר את הפרויקט שלכם לעולם. יחד עם זאת, מי שאוהב לעבוד לבד לא צריך לחשוש. ישנם המון אנשים שניהלו פרויקט לבד והצליחו בגדול.

 

 

טיפ 2 - קביעת הסכום הדרוש

כשאתם חושבים על קמפיין מימון ההמונים העתידי שלכם, אתם קודם כל חושבים על מספר, סכום כסף שאותו אתם מעוניינים לגייס. המספר הזה כמובן, נגזר מהמטרה שלכם. אם עלות האלבום שאתם מעוניינים להפיק הינה 70,000 ש"ח, עליכם לגייס את הסכום הזה. אבל מהניסיון שלנו עם כמות מאוד גודלה של פרויקטים שהוגשו למימונה, אני יכול לומר בבירור שכמעט תמיד הסכום הראשוני המתבקש, יכול וצריך להצטמצם, ואכן כך קורה.
אני יודע, אינטואיטיבית אנו חושבים שככל שנבקש יותר כסף, כך נגייס יותר כסף בקמפיין מימון ההמונים אבל ההיפך הוא הנכון. והנה דוגמה פשוטה כדי להמחיש מדוע. אתם צועדים ומחפשים מסעדה לאכול בה. לפתע אתם רואים שתי מסעדות האחת מלאה באנשים והשניה ריקה מהם. עבור רוב האנשים הבחירה היא פשוטה, המסעדה המלאה. האנשים במסעדה הם עדות חיה לטיב ואיכות האוכל ואתם רוצים להנות גם כן. הדבר זהה בקמפיין מימון המונים, רק שבמקום אנשים שכבר סועדים במסעדה, מדובר באנשים שכבר תומכים בקמפיין. ככל שהסכום שאתם מבקשים לגייס הוא גבוה יותר כך "המסעדה שאתם מעוניינים למלא" היא גדולה יותר, והמשימה קשה יותר.
אז מה אני מציע? קודם כל לבקש את הסכום שיאפשר לכם לממש את הפרויקט שלכם ולספק את התמורות שאתם מציעים. אבל, וזה אבל גדול, עשו כל מה שאתם יכולים כדי להבין כיצד ניתן לממש את המטרה בתקציב נמוך יותר ע"י עריכת סקרי שוק ובדיקה קפדנית של אופציות זולות יותר למימוש הפרויקט (לדוגמה אפשר להקליט את אותו אלבום במחירים שונים). דבר נוסף שניתן לעשות הוא לפרק את הפרויקט שלכם למספר שלבים. לדוגמה, אם אתם מעוניינים להפיק סרט ניתן לגייס תחילה כסף לתלבושות, לאחר מכן ניתן לצאת בקמפיין נוסף למימון מספר ימי צילום. במידה וגם זה הצליח, להעלות קמפיין נוסף לגיוס כסף עבור post production. חשוב לזכור שאם נוקטים בגישת השלבים, התמורות שאתם מציעים בכל שלב צריכות להיות תלויות אך ורק בתוצר הסופי של אותו שלב ולא של השלבים האחרים.
הטיפ שלי עוד יותר רלוונטי לגבי קמפיינים "גמישים" בהם לא חייבים לגייס את כל הסכום המבוקש כדי לממש את הפרויקט. בד"כ מדובר בפרויקטים עם אופי פילנטרופי יותר. גם כאן, כדאי להגביל את הסכום המבוקש משתי סיבות. ראשית, תמיד ניתן לגייס יותר מהסכום המבוקש, זה קרה וקורה כל הזמן. שנית, כל תורם מרגיש שהוא חלק משמעותי מהסכום הכולל אשר מבוקש ולכן נכון יותר לתרום לקמפיין.
אני יודע, זה קשה לפעול בניגוד לאינטואיציה. אני גם יודע שבטרם עליית כל קמפיין מימון המונים לאוויר ישנה המון אופטימיות, וזה נהדר כי רק כך ניתן לגייס את הכסף, אבל כדי שהאופטימיות הזו לא תתחלף לה באכזבה, מומלץ מאוד לשים דגש על הסכום אותו אתם מעוניינים לגייס ולוודא שאתם לא מבקשים סכום גבוה מדי. שיהיה רק בהצלחה!

טיפ 3 - מיהו הקהל שלכם

פרויקט מימון ההמונים אותו אתם מתכננים כנראה רלוונטי לאנשים מסויימים יותר מלאחרים. אם הנכם עומדים להוציא את האפליקציה החברתית הבאה – כנראה שטווח הגילאים ינוע מ 18-40, אם סרט דוקומנטרי 25-80 וכו'. חשוב להבין מיהו הקהל הרלוונטי ולפנות אליו כאשר אתם מספרים על הפרויקט. פניה להמון בקמפיין מימון המונים הינה צעד חשוב גם כן אך עשו זאת אחרי שהלכתם על "התפוחים הנמוכים".

 

 

 

 

 

 

טיפ 4 - תכנון כל שלבי הקמפיין

ההשקעה שלכם בקמפיין מימון המונים אינה מסתיימת לאחר שהפרויקט באוויר, להיפך, זו רק ההתחלה של המסע לחלום שלכם. על כן, נסו לתכנן מה תעשו לאחר עליית הפרויקט, כיצד תשווקו אותו והיכן. הפרויקט יכול להתעדכן בתדירות בה אתם מסוגלים לעדכן אותו. תמיד ניתן להוסיף בונוסים חדשים (אם נזכרתם במשהו או שמישהו הזכיר לכם). לצורך כך הכנו עבור הלקוחות שלנו את תכנית השיווק המפורטת, מי שעושה בה שימוש מעלה ב-26% את הסכום המגויס. 

 

טיפ 5 - אין שני לרושם ראשוני

  • "חלון הראווה" של קמפיין מימון ההמונים שלכם יכיל אינפורמציה בסיסית על הפרויקט. כאן המשקיעים שלכם צריכים לראות משהו שיגרום להם להיכנס לעמוד הראשי של הפרויקט. בין המידע שיוצג ניתן למצוא את שם הפרויקט, תיאור קצר שלו, תמונה ועוד.
  • יש לשים דגש על שם הפרויקט. עליו לתאר את מהות הפרויקט בצורה טובה, להיות תמציתי וקליט.
  • תיאור הפרויקט צריך להרחיב מעט על המהות ולהיות מעניין ומשכנע.
  • תמונת הפרויקט אותה יראו הגולשים כאשר דף הפרויקט יטען תהיה התמונה שהם יזכרו – לטוב ולרע. מצאו תמונה שתסקרן אנשים, משהו שלדעתכם "יתפוס את העין".

 

טיפ 6 - סרטון מימון ההמונים

הטריילר הוא מרכיב קריטי בקמפיין מימון המונים!
הטריילר יציג את הפרויקט שלכם להמון ועל פיו יחליטו האנשים אם לתמוך בפרויקט שלכם או לא. חשוב לתת פן אישי וכנה. כאן אתם משכנעים אנשים למה כדאי להם להשקיע דווקא בפרויקט שלכם.
מוזיקה- רוקי 4, שומר הראש, הטוב הרע והמכוער או מלך האריות לא היו מצליחים כ"כ ללא פס קול מגניב. השתדלו למצוא מוזיקה שתתאים לרוח הפרויקט שלכם, משהו שיהיה למשקיעים חבל לא לשמוע.

מומלץ שהטריילר יכלול את הפרטים הבאים:

  1. מי אתם- הראו את עצמכם, שאנשים יראו אנשים אמיתיים מאחורי הפרויקט
  2. הסיפור מאחורי הפרויקט
  3. מה יצא לאנשים מהשקעה בכם
  4. טיפה על הפלטפורמה (לא כולם יראו אותו דרך מימונה אלא יו טיוב, פייסבוק וכו)

 

טיפ 7 - התמורות

זה הדבר השני בחשיבותו בקמפיין מימון המונים! מה יקבל כל משקיע בתמורה לכסף שייתן.

  1. הסכומים צריכים להיות ביחס הגיוני לסכום שאתם מגייסים (לא להתחיל ב- 200 ש"ח שכל הפרויקט הוא 2000 ש"ח). השאיפה היא לתת ערך אמיתי וטוב לכל סכום. תנו מספיק אופציות, הקהל הוא מגוון וכך גם יכולותיו הכלכליות. מצד שני, אל תעלו יותר מדי אופציות שיבלבלו את המשקיעים.
  2. הוקרת תודה בכל מקום שהוא היא דבר חיובי, אך נסו לתת משהו שאפשר "לחזור איתו הביתה". חולצות עם הלוגו של החברה, פוסטרים של הסרט שעתיד לצאת, דיסקים במהדורה מוגבלת, עותקים דיגיטליים, הזמנה למסיבות, הזמנה לארועי השקה, את המוצר עצמו, ארוחה עם היזם, חוויה אחרת וכו'. ככל שתהיו יותר מקוריים ויחודיים בתחום זה כך תצליחו יותר, אל תשכחו זאת!
  3. אתם יכולים להגביל את מספר הפרסים הקיימים עבור כל השקעה, כך שתוכלו להעניק פרסים אקסקלוביים עבור משקיעים "בכירים". שימו לב שפרס אקסקלוסיבי לאו דווקא יקר יותר. יכול להיות שמשקיע בכיר אשר השקיע סכום ניכר בדבר הגדול הבא בתחום המוזיקה יעדיף לקבל ביצוע אישי של שיר אהוב מאת היוצר (שלבטח יהיה כבר מפורסם) בערב בו הוא מציע נישואין.
  4. תהיו מציאותיים, אל תבטיחו בלי שתהיו בטוחים שאתם יכולים לקיים. מעבר לעובדה שמישהו האמין בכם מספיק כדאי להשקיע בכם גם מבלי להכיר אתכם, אם לא תספקו את הבונוסים זה עשוי להזמין לכם שם רע...
  5. בתכנית השיווק שלנו יש בנק תמורות לקמפיינים בתחום הוידאו, המוזיקה או הספרות, שאלו אותנו על כך. 


טיפ 8 - עדכונים ועוד עדכונים

חשוב לשמור את כל התומכים בלופ ההתקדמות של הפרויקט, אם בעדכונים בכתב, בקול או בוידאו. אם הם השקיעו בכם, כנראה שהרעיון קסם להם והם רוצים לדעת איך הוא מתקדם, לאן הוא הולך ולעיתים אף לעזור כדי לקדם אותו. עדכונים שוטפים יחברו את המשקיעים לפרויקט שלכם ובנוסף יגדילו את הסיכוי שהם יעזרו לכם לשווק את הפרויקט עצמו.
בנוסף ולא פחות חשוב, אלו שלא היו אופטימיים בתחילתו של הפרויקט יוכלו להתרשם מההתקדמות, "להתחרט" ולהשקיע בכם בכל זאת, ככה זה במימון המונים.

 

טיפ 9 - שקיפות ואמינות

אנשים לא ישקיעו בפרויקט שהאדם מאחוריו הוא עלום, לא ידוע, לא מוכר. בעל פרויקט חייב ליצור קשר קרוב ככל האפשר עם התומכים הפוטנציאליים שלו. הנה כמה דברים שיכולים לעזור לאנשים להכיר אתכם:

  1. חשוב לכתוב כמה שיותר מידע בפרופיל האישי, זה לא אומר שאתם צריכים לכתוב כתובת או לספר על עצמכם בראיון חושפני, פשוט לתת מספיק מידע כדי שאנשים ירגישו שמכירים את בעל הפרויקט.
  2. קישור לדף הפייסבוק, אם יש לכם חברים משותפים עם המשקיעים הפוטנציאלים לא תאמינו איך זה יכול לעזור.
  3. קישור ללינקדאין, טוויטר וכו'.
  4. קישור לבלוג אם קיים.

התומכים הפוטנציאליים צריכים לחשוב שאדם שחשף את עצמו כל כך, לא יסתכן בפגיעה בשמו ולכן אין סיכוי שתהיה בעיה עם מימוש הפרויקט ומתן הבונוסים לאנשים שתמכו בו.
אמינות- תהיו אמינים, אל תבטיחו מה שאינכם יכולים לקיים. אם הבטחתם שתעדכנו כל שבוע, עשו זאת.

 

טיפ 10 - שיווק אונליין

מדיה חברתית היא הדרך הטובה ביותר להוביל את פרויקט מימון ההמונים שלכם להצלחה.
עבודה נכונה בכל האמצעים העומדים לרשותכם תביא את הבשורה לחבריכם שיעבירו אותה (בשאיפה) לחבריהם וכך הלאה. מוצר טוב וסרטון מוצלח יגרמו לאנשים להגיע בהמוניהם ולתמוך בפרויקט. אז מה ניתן לעשות:

  1. הטמיעו את התוסף (widget) באתרים של חברים
  2. פוסט אורח בבלוגים רלוונטים לפרויקט שלכם יכול לעזור
  3. עדכנו בלוגר העוסק בתחום הרלוונטי לפרויקט שלכם
  4. אימיילים – שלחו לכמה שיותר אנשים. אם ניתן, כדאי שתשלחו מייל ראשון לפני שהפרויקט עולה לאוויר כך שברגע שהוא יעלה – כולם יהיו מוכנים.
  5. וכמובן, פייסבוק וטוויטר כמה שיותר

טיפ 11 - שיווק אופליין

זה שהקמפיין נמצא באינטרנט אינו אומר שלא ניתן לקדם אותו מחוץ לאינטרנט.
השקיעו בקידום הפרויקט ב:

  1. שיחות עם חברים ומשפחה.
  2. ארועים חברתיים.
  3. עבודה.
  4. כנסים והשתלמויות.
  5. רחוב עם אנשים שאתם לא מכירים.
  6. עיתונים ומגזינים רלוונטיים.

טיפ 12 - לא נעים לא קיים

עצם העלאת פרויקט היא משימה שאינה שגרתית. אחרי המעבר של מחסום זה – אין לכם מה להפסיד.
תראו את המטרה ותשתמשו בכל האמצעים העומדים לרשותכם. חבר עם טור בעיתון, אבא עם קשרים, תפוצה כללית למייל של העבודה – הכל הולך. אל תרגישו לא נעים, אנשים אחרים רק מעריכים אנשים שרודפים אחרי החלום שלהם.

 

טיפ 13 - גם לאחר קבלת ההשקעה

עדכנו את המשקיעים שלכם לגבי ההתקדמות בפרויקט גם לאחר קבלת הכספים. הם השקיעו בכם, מגיע להם לדעת מה קורה.

זכרו שמעבר לכך שהאמינו בכם ותמכו בכם, יכול להיות שתרצו להעלות פרויקט נוסף. אם האינטראקציה עם המשקיעים שלכם לאחר קבלת הכספים תימשך ותהיה חיובית, יהיה לכם קל יותר לקבל השקעות בשנית.

 

אתם יותר ממוזמנים להתייעץ

תרגישו חופשי לפנות אלינו בכל שאלה, נשמח לעזור ולהפנות אתכם למידע נוסף.

info@mimoona.co.il

הזמנת הרצאה על מימון המונים!
x

אוהבים את מימונה? תנו לנו בלייק!