מי אני?
אני שרונה ראובני – אשת מחשבים, פמיניסטית, בובנאית וכותבת, המתגוררת בתל אביב ומגדלת משפחה של בובות בעלות שגעון גדלות ומספר סחלבים. אני עוסקת בכתיבה מגיל 6 ובלוגרית מעל 11 שנים. אני בעלת הבלוג יוצאת מהארון בו אני משתפת את הקוראים בחוויותיי כשמנה חובבת אופנה. אך הבלוג רחוק מלהיות בלוג אופנה תמים.מהו השבלוג?
יוצאת מהארון או "השבלוג" כפי שקוראים לו חבריו, משמש אותי לפרסום תכנים שמנופמיניסטיים רדיקליים במסווה של הבלים (מאחר ואני חובבת ידועה של שטויות ושואפת להרבות שמחה בעולם). מה זה שמנופמיניזם אתם שואלים? ובכן, אני כוללת בכך כל מה שנוגע להעצמה. העצמה אישית, העצמה נשית, והעצמה של נשים שמנות בפרט. אני שמנה גאה ומעודדת את קוראותיי להיות כאלה גם הן בדרך של דוגמה אישית. לעתים אני משתמשת בהומור להעברת המסר ולעתים אני מטיחה אותו בפרצופן של הקוראות, כפי שרק חברה אוהבת נוהגת לעשות. העובדה ש-41% מקוראיי הם נשים רזות וגברים מעידה על כך שהתכנים שאני כותבת קוסמים למגוון רחב של קוראים, וזה משמח אותי מאד.בעייני, אופנה אינה עיסוק שטחי אלא כלי לעיצוב הביטחון העצמי כלפי פנים והתדמית כלפי חוץ. ככל שגזרתה של הקוראת רחוקה מהסטנדרט שהתקשורת מגדירה כאידאלי, כך הופך כלי זה לחשוב יותר. אני רואה בלבוש כלי להעצמה אישית וביטוי עצמי, וזהו מסר שאני מעבירה לקוראות בין השורות.
ייחודיות והישגים
השבלוג הוא גם קהילה. בדף הפייסבוק של השבלוג רשומות מעל 1600 חברות הנעזרות בי וזו בזו כדי לחלוק חוויות, לצחוק ולבכות ביחד, לשאול שאלות ולקבל תשובות.בינואר 2014 הובלתי את המאבק להסרת קמפיין החוצות המביש נגד השמנת ילדים, שבסיס האסטרטגיה שלו היה ביוש ילדים שמנים והוריהם, עד להסרתו. לצורך כך התראיינתי בטלוויזיה ובעיתונות וגייסתי המוני אנשים למאבק באמצעות השבלוג ודף הפייסבוק שלו. במהלך המלחמה לקח עליו דף הפייסבוק של השבלוג את התפקיד לעודד את הקוראות באמצעות פרויקט "הבלים נגד טילים". באותם הימים הגיע הדף לכ-40000 קוראים חודשיים. בחודשי הקיץ לקחתי חלק בקמפיין סלפי שמנות בבגד ים לעידוד נשים ללבוש בגד ים בגאווה ללא קשר למידתן, נושא בו אני עוסקת בשבלוג מאז פתיחתו ואני גאה במידת השפעתו על הקוראות, שרבות מהן כותבות לשתף אותי בחוויותיהן בקניות בגדי ים ולבישתם לראשונה. במהלך 2011 הובלתי את קמפיין צדק אופנתי שמבקש לעודד יצרנים ויבואנים למכור בגדים יפים במידות גדולות לנשים ישראליות. אני ממשיכה במאבק הזה ללא הפסקה בשבלוג, בפייסבוק, בעיתונות ובטלוויזיה מאז ועד היום.
עקרון נוסף המוביל אותי הוא ההקפדה על כתיבה איכותית בעברית. השבלוג מתבלט בשפתו המיוחדת ורבות מקוראותיו אימצו מונחים המשמשים בו באופן קבוע ומשלבות אותם בשפתן היומיומית. בין המונחים המופיעים במילון אבן שופלן לשרונית מדוברת נכללים – משקפמש, ניצנוצאז', למה לא למה לא, תחש, לפת, שוגמנית, דיסקו חצילים, משמין לי ותשוויץ.
למה שמינמון המון?
לתחזק בלוג שמנמן ועצמאי עולה הרבה כסף. לאחרונה הצטברו על שולחני עלויות תחזוקה שאיני יכולה לעמוד בהן ומסכנות את המשך קיומו של השבלוג. קוראותיי הקבועות הבחינו בוודאי שאני מעדכנת אותו לאחרונה פחות ופחות. הסיבה העיקרית לכך היא חסרים פיזיים וכלכליים שאינם מאפשרים לי לנהל תכנים ברמה הנוכחית וודאי שלא לשדרג את השבלוג לרמה אליה אני שואפת.לשבלוג מוניטין ייחודי של אמינות בנוף הבלוגוספירה הישראלית. כללי ההתקשרות שלי עם משרדי יחסי ציבור כוללים בין השאר את הסעיפים הבאים:
1. השבלוג אינו מדור פרסומי, אלא יומן אישי המתאר חוויות ורשמים שלי בלבד
2. אני מקפידה על גילוי נאות
3. אני כותבת בסגנון שלי בלבד (אלא אם מדובר בפוסט אורח). איני משתמשת בטקסטים מוכתבים
4. אני כותבת את חוות דעתי הכנה בלבד
בגלל התעקשותי על הכללים האלה יש משרדי יחסי ציבור שאיני מוכנה לעבוד מולם ואחרים שמחרימים אותי. כתוצאה מכך, הסקירות וההתנסויות עליהן אני כותבת ממומנות כמעט במלואן מכיסי האישי (תופעה חריגה בבלוגוספירה). בארבע שנות פעילותי בתחום הצטברו עלויות אלה לסכום מכובד ואני מתקשה לעמוד בקצב הסקירות וההתנסויות אותו סיפקתי לקוראיי בעבר.
בנוסף לפנייה לקהילת קוראי השבלוג ותומכיו, הקמפיין הזה חושף אותי לקהל קוראים חדש ומאפשר לי להציע לתומכים מבחר של תמורות בהן אני גאה ואותן אני מקווה לפתח בהמשך למוצרים שיאפשרו לי להתפרנס מהכתיבה שלי לאורך זמן, כך שלא אמצא את עצמי שוב במצב הנוכחי.
אז למה בעצם ישמש הכסף?
סכום ה"הכל או כלום" של הקמפיין הוא הסכום המינימלי (בסילוק עמלות מימונה וחברות אשראי) לו אני זקוקה כדי לא לסגור את הבלוג. החומרה שיש לי ישנה מדי או לא מספיק איכותית כדי שאוכל להסתמך עליה לצורך כל הדרוש לכתיבת רשומות (מצילומים ועריכה גרפית ועד הכתיבה בפועל). יותר מדי אלמנטים פיזיים זקוקים לתיקונים או החלפה כעת. אם לא אגיע לרף ה-6000 ש"ח פשוט לא יהיה יותר בלוג.מה שאגייס מעבר לכך מיועד לתחזוקת רמת התכנים הנוכחית ולמקצה שיפורים לבלוג (תכניות אותן אחשוף בהדרגה בעדכונים שאני מפרסמת פה, בפייסבוק ובבלוג). כיום אין באפשרותי להקדיש לבלוג את הזמן הדרוש (זמן שווה כסף, וזמן בו אני עובדת על הבלוג הוא זמן שבו איני עובדת לפרנסתי) או לממן את ההוצאות הנלוות (חומרה ותוכנה, היעדרויות מהעבודה והוצאות נסיעה, תשלום לספקי שירות חיצוניים ועוד). ככל שאגייס יותר, אוכל להפנות יותר משאבים לכתיבה והבלוג יהיה איכותי, מעניין ומבדר יותר.
מטרות
אם נגיע לסכום היעד של פרויקט השמינמון ונגייס 6000 ש"ח אני אעדכן את השבלוג פעמיים בשבוע לכל הפחות. בידיי מחברת מלאה ברעיונות שלי ושל הקוראות לרשומות שאני מתאווה לכתוב. אני אעבור על הרעיונות האלה אחד אחד השני ולאחר מכן, אמצא רעיונות חדשים!אם נעבור את סכום היעד, יש עוד הרבה דברים שאני רוצה לעשות, אבל על כך נדבר כשנתקרב ל-6000 השקלים המיוחלים. מומלץ לעקוב אחר העדכונים לדף זה!
מפת היעדים של הקמפיין
יעד המימון השלישי של הקמפיין הושג. אנחנו בדרך ליעד הרביעי!
תמורות ותמונות

Comments